זירת הסלולר הפכה לזירה צרכנית לוהטת. איך לבחור ספק? איך להימנע מסגירה על תכניות לא משתלמות? מה כדאי לעשות כשטסים לחו"ל? מדריך לצרכן הסלולרי הנבוך:

1. בחירת הספק הסלולרי

אצבע על הדופק: באביב 2012 נפתח שוק הסלולר למפעילים חדשים ומאז אנו עדים להיצע גדול של תכניות ואפשרויות חדשות שהמכנה המשותף לכולן הוא תנאים משתלמים יותר ללקוח. מומלץ לבחון אם התכנית והחברה שבה אתם מנויים היום עדיין משתלמים. כדאי לעשות בדיקה כזו באופן שגרתי, לפחות אחת לשנה. תופתעו לגלות עד כמה דינמי השוק.

ניתן להשוות מחירים באתרים "כמה זה" או "תשווה לי".

החליטו בנחת: אל תהיו פזיזים בבחירת התכנית ואל תתפתו ל"הצעות שלא יחזרו". קחו את כל הזמן הדרוש לכם כדי לבחון אם המסלול המוצע מתאים לכם. לצורך כך, חשוב שתדעו את דפוסי השימוש שלכם. נכון לסוף שנת 2014 ניתן למצוא בקרב מספר חברות את המחירים הבאים עבור חבילת "הכול כלול" למשך שנה: 40 ₪ לשני מנויים או 37 ₪ למנוי ראשון ו-2 ₪ לכל מנוי נוסף.

תורה שבכתב: בקשו חוזה מפורט וכתוב. אל תצטרפו לתכנית על סמך שיחה טלפונית או דברים בעל פה שמסר לכם נציג מכירות כדי שלא תגלו הפתעות לא נעימות כבר בחשבון הראשון.

התאמות: אם אתם שוקלים מעבר, בדקו אם המכשיר שבידיכם מתאים לרשת שאליה אתם מבקשים לעבור. ייתכן שמעבר מפעיל יצריך רכישת מכשיר חדש.

2. מעקב אחר חשבונות

בדיקה חודשית: חובה לבדוק את החשבון מדי חודש. לא מעט פעמים תגלו שגבו מכם יותר ממה שציפיתם או שלא קיבלתם את ההטבות שהובטחו לכם. באתר המועצה הישראלית לצרכנות ישנו מדריך המסביר כיצד לקרוא נכון חשבון סלולר

שירותים חשאיים: עם הצטרפותכם למפעיל הסלולרי ודאו שכל שירותי התוכן בטופס ההצטרפות מסומנים ב"לא", זאת כדי שלא תגלו שרכשתם שירותים שכלל לא ידעתם על קיומם.

3. רכישת מכשיר סלולרי חדש

תדרים: בעת רכישת מכשיר חדש מומלץ לבדוק שהוא תומך בתדרי 850/900 UMTS ו-1800/2600 LTE, ולא רק באחד מהם, הדבר יאפשר לכם גמישות במעבר בין כל רשתות הסלולר בארץ.

שוק פתוח: בעת רכישת מכשיר חדש השוו את מחירי המכשירים של ספקים חיצוניים ושל חברות הסלולר. אין יתרון ברכישת מכשיר דווקא אצל מפעיל סלולרי. בדקו היטב שאתם קונים מכשיר חדש ולא מחודש (אלא אם בחרתם שכן) ובדקו מי הגוף שנותן לכם את האחריות: היבואן הרשמי או יבואן אחר, ולמשך כמה זמן היא תקפה.

ביטוח: למכשירים חדשים יש אחריות יצרן לשנה הראשונה. אין צורך בכפל ביטוחים. בעת תקלה במכשיר לא מבוטח מומלץ לבדוק מעבדות חיצוניות (כמו רמי לוי ודומיו). מחיר התיקון שם זול יותר עשרות מונים ממרכזי השירות של החברות הסלולריות.

4. בחירת מסלול

התחייבות: כיום המסלולים הם ללא התחייבות. אם עדיין יש לכם מסלול עם התחייבות, חשוב לדעת שקנסות היציאה היום אינם גבוהים כמו שהיו בעבר. על פי חוק, הקנס מוגבל ל-8% מגובה החשבון הממוצע שלכם כפול יתרת החודשים שנותרה עד לסיום ההתחייבות. לפעמים יהיה זול יותר לשלם את הקנס מאשר להמשיך ולהישאר בתכנית גרועה.

סמס: האם אתם מנויים על מסלול לפי שימוש (ולא "הכול כלול"), רצוי שתדעו שמסרון (SMS) אחד בעברית מורכב מ-70 תווים. אם תחרגו ממספר התווים תחויבו בתשלום עבור 2 מסרונים, מעל 140 תווים עבור 3 מסרונים וכך הלאה.

הנחה מזמרת: אפשר להוזיל את העלות אם מוותרים על שירות שיר בהמתנה.

נפח גלישה: שימו לב מהי תקרת נפח הגלישה בחבילה שלכם. גם חבילות שנקראות "הכול כלול" כוללות לעתים הגבלה שכזו. הנפח המקובל כיום בשוק הוא 3 ג'יגה לחודש, אם כי ניתן כבר למצוא חבילות אטרקטיביות בנפחים של 6-5 ג'יגה.

5. תקשורת בחו"ל

אופציות: אם אתם נוסעים עם המכשיר הסלולרי שלכם לחו"ל ודאו מיד עם הגיעכם שאופציית "תקשורת נתונים סלולרית" במכשירכם כבויה (על פי הנחיית משרד התקשורת היא אמורה להיות כבויה מלכתחילה, אלא אם כן ביקשתם אחרת).

רשת: בשוק קיימות תוכנות אינטרנטיות (כגון Skype, Viber, Whatsapp) המאפשרות לתקשר בין שתי נקודות בעולם באמצעות רשת האינטרנט. בכל התחברות לרשת WiFi תוכלו לבצע שיחות ושליחת מסרוני Whatsapp בחינם.

שיחה חוזרת: כדי שניתן יהיה לערוך שיחות קוליות מוזלות ממכשירכם, ודאו שאופציית ה- Callbackפעילה. בחיוג לארץ השיחה תנותק ותחזור אליכם מיד כשיחה נכנסת. העלות לשיחה כזו היא עד 1₪ לדקה.

והכי חשוב: אל תשכחו מדי פעם לדבר גם פנים אל פנים. תגלו חוויה חדשה...

 

 

 

מאמרים קשורים

זה שווה לך!
זה שווה לך!

מגוון קורסים דיגיטליים בהתנהלות כלכלית נבונה... קרא עוד על זה שווה לך!

מפרידה לצמיחה
מפרידה לצמיחה

ליווי כלכלי מותאם לאוכלוסיית הגרושים... קרא עוד על מפרידה לצמיחה

דואר אלקטרוני






    איפוס סיסמא



      אינך רשום? אנא מלא את השדות הבאים
      הרשם ויהיה אחד מאלפי החברים שלנו, אנו מתחייבים לתכנים הולמים ומותאמים אישית עבורך, כמו כן תוכל להגיב באתר ולשלוח סיפורים.

        בחר תפקיד
        פעמונים עונים
        בשירות "פעמונים עונים" תוכלו לקבל מענה לשאלות בנושא כלכלת המשפחה.

        לידיעתכם, המידע והתשובות הניתנות הינם כלליים וחלקיים בלבד ואינם באים להחליף ייעוץ אישי מקצועי, המבוסס על נתוניו האישיים של הפונה. אם החלטת לפעול על בסיס מידע זה, חלה עליך האחריות המלאה והבלעדית לפעולתך ותוצאותיה ולא תחול כל אחריות על ארגון פעמונים או מי מטעמו.

          צור איתנו קשר / אנא מלא את השדות הבאים