העניקו לתלמידיכם כלים לחיים!
מטרת התוכניות בבתי הספר היא לחזק את המסוגלות והמיומנויות הפיננסיות של התלמידים/ות, על מנת שיוכלו לקבל החלטות מושכלות.
אופן הלמידה מותאם גיל, והמפגשים מועברים בצורה חווייתית, בעזרת מתודות שונות (מצגת, סרטונים, דיונים, קלפים, משחקים ותחרויות) ותוך התנסות אישית.
להלן פירוט התוכניות במערכת גפ"ן (סל מענים פדגוגיים ורגשיים, תת סל 'חינוך פיננסי'):
קהל יעד | משך התכנית | תכנים | מס' תכנית במערכת גפ"ן | ||
---|---|---|---|---|---|
כיתות ד'-ו' | מפגש חוויתי חד פעמי, 90 דקות | משחק סולמות וחבלים המבוסס על משחק הקופסה האהוב, המאפשר באמצעותו לבחון עם הילדים את ההתייחסות שלהם לכסף, לקניות, לצרכנות נבונה ולהתנהלות כלכלית נכונה. | תוכנית מס' 12023 | ||
כיתות ה'-ו' | 12 מפגשים, כל מפגש 45 דקות | תכנית בה יילמדו מושגי יסוד ושפה כלכלית: – איך גורמים לנו לקנות – על מותגים ובילויים – מה תפקידו של הבנק ואמצעי התשלום השונים – על ההבדל בין "צריך" ל"רוצה" ולחץ חברתי בפן הכלכלי – על חשיבות החסכון – צרכנות נבונה (גם ברשת) ועוד. | תוכנית מס' 17043 | ||
כיתות ט' | 3 מפגשים, כל מפגש 90 דקות | – תפיסות ועמדות כלפי כסף – הבדל בין "צריך" ל"רוצה" – בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות – מה משפיע עלינו להוציא כסף? – צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת – אמצעי תשלום ובנקאות – תעסוקת בני נוער | תוכנית מס' 12357 | ||
כיתות ט' | 12 מפגשים, כל מפגש 45 דקות | – תפיסות ועמדות כלפי כסף – הבדל בין "צריך" ל"רוצה" – בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות – מה משפיע עלינו להוציא כסף? – קבלת החלטות – צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת – טריקים שיווקים – אמצעי תשלום ובנקאות – תכנון עתידי – חשיבות החסכון – תעסוקת בני נוער | תוכנית מס' 12746 | ||
כיתות י'-י"ב | 3 מפגשים, כל מפגש 90 דקות | – תפיסות ועמדות כלפי כסף – הבדל בין "צריך" ל"רוצה" – בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות – מה משפיע עלינו להוציא כסף? – צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת – אמצעי תשלום ובנקאות – תעסוקת בני נוער | תוכנית מס' 12746 | ||
כיתות י'-י"ב | 12 מפגשים, כל מפגש 45 דקות | – תפיסות ועמדות כלפי כסף – הבדל בין "צריך" ל"רוצה" – בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות – מה משפיע עלינו להוציא כסף? – קבלת החלטות – צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת – מיצוי זכויות הצרכן – טריקים שיווקים – עיגון מחירים, פרסומות – מותגים ולחץ חברתי בהיבט כלכלי – אמצעי תשלום ובנקאות – על חסכון והשקעות – ניהול עצמי כלכלי – תעסוקת בני נוער | תוכנית מס' 12770 | ||
צוות חינוכי | סדנה 4 מפגשים, כל מפגש 90 דקות | – קבלת ידע וכלים להתנהלות כלכלית נבונה – מיפוי האתגרים העומדים בפני הילדים בכל הקשור לכסף – כלים מיטביים לחינוך פיננסי – כיצד להוביל שיח פתוח בנושא התנהלות כלכלית – שימוש בכלים בעשייה החינוכית | תוכנית מס' 19236 | ||
הורים | הרצאה פרונטלית – 90 דקות / מקוונת – 60 דקות | הרצאה בנושא סמכות הורית וחינוך פיננסי: – הכרות עם המושג חינוך פיננסי – מיפוי קשיים ודילמות ברתימת ילדים ונוער לנושא הכלכלי והבנת המקור לקשיים אלו – כלים להקניית דפוסי התנהלות כלכלית אחראית לילדים ונוער – כלים לרתימת הילדים לשינוי דפוסי התנהלות כלכלית במשפחה | תוכנית מס' 12779 | ||
הורים | . | הרצאה פרונטלית – 90 דקות / מקוונת – 60 דקות | . | הרצאה בנושא התנהלות כלכלית נבונה: – הגברת מודעות לניהול כלכלי נכון ולקיחת אחריות. – כלים וידע בתחום ניהול כלכלת משק הבית – חיים רק ממה שיש – כיצד? – 5 שלבים בהתנהלות כלכלית נבונה – אז מה עושים מחר בבוקר? טיפים לצרכנות נבונה – הגדרת תקציב לפי סדרי עדיפויות | תוכנית מס' 12785 |
על כל הזמנה תקבלו בחינם הרצאה לצוות החינוכי או להורים, לבחירתכם!
לפרטים נוספים: שרית מורביה – school@paamonimold.mpage.co.il | נייד: 050-4621885