העניקו לתלמידיכם כלים לחיים!

מטרת התוכניות בבתי הספר היא לחזק את המסוגלות והמיומנויות הפיננסיות של התלמידים/ות, על מנת שיוכלו לקבל החלטות מושכלות.  

אופן הלמידה מותאם גיל, והמפגשים מועברים בצורה חווייתית, בעזרת מתודות שונות (מצגת, סרטונים, דיונים, קלפים, משחקים ותחרויות) ותוך התנסות אישית.

להלן פירוט התוכניות במערכת גפ"ן (סל מענים פדגוגיים ורגשיים, תת סל 'חינוך פיננסי'):

קהל יעדמשך התכניתתכניםמס' תכנית במערכת גפ"ן
כיתות
ד'-ו'
מפגש חוויתי חד פעמי, 90 דקותמשחק סולמות וחבלים המבוסס על משחק הקופסה האהוב,
המאפשר באמצעותו לבחון עם הילדים את ההתייחסות שלהם
לכסף, לקניות, לצרכנות נבונה ולהתנהלות כלכלית נכונה.
תוכנית מס' 12023
כיתות
ה'-ו'
12 מפגשים, כל מפגש 45 דקותתכנית בה  יילמדו מושגי יסוד ושפה כלכלית:
– איך גורמים לנו לקנות
– על מותגים ובילויים
– מה תפקידו של הבנק ואמצעי התשלום השונים
– על ההבדל בין "צריך" ל"רוצה" ולחץ חברתי בפן הכלכלי
– על חשיבות החסכון
– צרכנות נבונה (גם ברשת) ועוד.
תוכנית מס' 17043
כיתות ט'3 מפגשים, כל מפגש 90 דקות– תפיסות ועמדות כלפי כסף
– הבדל בין "צריך" ל"רוצה"
– בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות
– מה משפיע עלינו להוציא כסף?
– צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת
– אמצעי תשלום ובנקאות
– תעסוקת בני נוער
תוכנית מס' 12357
כיתות ט'12 מפגשים, כל מפגש 45 דקות– תפיסות ועמדות כלפי כסף
– הבדל בין "צריך" ל"רוצה"
– בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות
– מה משפיע עלינו להוציא כסף?
– קבלת החלטות
– צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת
– טריקים שיווקים
– אמצעי תשלום ובנקאות
– תכנון עתידי
– חשיבות החסכון
– תעסוקת בני נוער
תוכנית מס' 12746
כיתות
י'-י"ב
3 מפגשים, כל מפגש 90 דקות– תפיסות ועמדות כלפי כסף
– הבדל בין "צריך" ל"רוצה"
– בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות
– מה משפיע עלינו להוציא כסף?
– צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת
– אמצעי תשלום ובנקאות
– תעסוקת בני נוער
תוכנית מס' 12746
כיתות
י'-י"ב
12 מפגשים, כל מפגש 45 דקות– תפיסות ועמדות כלפי כסף
– הבדל בין "צריך" ל"רוצה"
– בניית תקציב על פי סדרי עדיפויות
– מה משפיע עלינו להוציא כסף?
– קבלת החלטות
– צרכנות נבונה כולל צרכנות ברשת
– מיצוי זכויות הצרכן
– טריקים שיווקים – עיגון מחירים, פרסומות
– מותגים ולחץ חברתי בהיבט כלכלי
– אמצעי תשלום ובנקאות
– על חסכון והשקעות
– ניהול עצמי כלכלי
– תעסוקת בני נוער
תוכנית מס' 12770
צוות חינוכיסדנה 4 מפגשים, כל מפגש 90 דקות– קבלת ידע וכלים להתנהלות כלכלית נבונה
– מיפוי האתגרים העומדים בפני הילדים בכל הקשור לכסף
– כלים מיטביים לחינוך פיננסי
– כיצד להוביל שיח פתוח בנושא התנהלות כלכלית
– שימוש בכלים בעשייה החינוכית
תוכנית מס' 19236
הוריםהרצאה פרונטלית – 90 דקות /
מקוונת – 60 דקות
הרצאה בנושא סמכות הורית וחינוך פיננסי:
– הכרות עם המושג חינוך פיננסי
– מיפוי קשיים ודילמות ברתימת ילדים ונוער לנושא הכלכלי והבנת
המקור לקשיים אלו
– כלים להקניית דפוסי התנהלות כלכלית אחראית לילדים ונוער
– כלים לרתימת הילדים לשינוי דפוסי התנהלות כלכלית במשפחה
תוכנית מס' 12779
הורים.הרצאה פרונטלית – 90 דקות /
מקוונת – 60 דקות
.הרצאה בנושא התנהלות כלכלית נבונה:
– הגברת מודעות לניהול כלכלי נכון ולקיחת אחריות.
– כלים וידע בתחום ניהול כלכלת משק הבית
– חיים רק ממה שיש – כיצד?
– 5 שלבים בהתנהלות כלכלית נבונה
– אז מה עושים מחר בבוקר? טיפים לצרכנות נבונה
– הגדרת תקציב לפי סדרי עדיפויות
תוכנית מס' 12785

על כל הזמנה תקבלו בחינם הרצאה לצוות החינוכי או להורים, לבחירתכם!

לפרטים נוספים: שרית מורביה – school@paamonimold.mpage.co.il | נייד: 050-4621885

מאמרים קשורים

זה שווה לך!
זה שווה לך!

מגוון קורסים דיגיטליים בהתנהלות כלכלית נבונה... קרא עוד על זה שווה לך!

פעמונים בכריכים של הילדים
פעמונים בכריכים של הילדים

הצלצול להפסקת האוכל מעולם לא היה כל-כך מעורר... קרא עוד על פעמונים בכריכים של...

דואר אלקטרוני






    איפוס סיסמא



      אינך רשום? אנא מלא את השדות הבאים
      הרשם ויהיה אחד מאלפי החברים שלנו, אנו מתחייבים לתכנים הולמים ומותאמים אישית עבורך, כמו כן תוכל להגיב באתר ולשלוח סיפורים.

        בחר תפקיד
        פעמונים עונים
        בשירות "פעמונים עונים" תוכלו לקבל מענה לשאלות בנושא כלכלת המשפחה.

        לידיעתכם, המידע והתשובות הניתנות הינם כלליים וחלקיים בלבד ואינם באים להחליף ייעוץ אישי מקצועי, המבוסס על נתוניו האישיים של הפונה. אם החלטת לפעול על בסיס מידע זה, חלה עליך האחריות המלאה והבלעדית לפעולתך ותוצאותיה ולא תחול כל אחריות על ארגון פעמונים או מי מטעמו.

          צור איתנו קשר / אנא מלא את השדות הבאים